27.1.04

Snoopy forever

Al tijden heb ik het idee dat Snoopy wordt misbruikt. Met name door Hema en Hennes & Mauritz. Het begon met enkele artikelen waarop Snoopy stond afgebeeld maar het wordt steeds gekker. Pyjama's, ondergoed, sleutelhangers, make-up; alles is verkrijgbaar.

Sinds kort is ook Mickey Mouse van de partij. Zijn olijke maar vooral arrogante uitstraling sieren menig onderbroekje. Nu ken ik Mickey inmiddels aardig omdat ik in de kerstvakantie werkte bij Disney on Ice. En een echt lieverdje is het niet. Omdat hij toevallig Walt Disney's eerste karakter was denkt hij vaak dat hij alles kan maken. Japie Krekel werd tijdens zijn solo optredens een aantal keer hardhandig van het podium geduwd en wanneer Donald Duck iets zei was Mickey's reactie: 'Jaaaa, tuurlijk Donald...'

Met deze informatie in m'n achterhoofd kan ik me voorstellen hoe Mickey een flink pak geld uit de H&M merchandise heeft weten te slepen, en helaas zie ik Snoopy hier niet voor aan. Jij en ik weten allebei dat Snoopy in niets lijkt op Mick. Zijn goedheid, sociale gevoel en warme glimlach typeren hem. En ik bedacht me dat hij misschien niets afweet van de hele verkoop.

Vanmorgen stond ik op de ondergoedafdeling van H&M voor de aanschaf van nieuwe onderbroeken en prominent in het midden hingen de setjes met Mickey print. Ik heb ze geen blik waardig gegund en ben gegaan voor een setje van 3 roze onderbroekjes met Snoopy print en de tekst: 'Snoopy forever'. De H&M mag dan verdienen aan mijn lievelingshondje, maar hij zit in m'n hart.

Geen opmerkingen: