19.9.04

De kroeg

Wat ik haat aan naar de kroeg gaan is dat iedereen zo hopeloos op zoek is naar iemand van het andere geslacht. Ik wilde even lekker bijpraten met een vriendinnetje die ik een aantal maanden niet gezien had. We zaten in de Curtis, dronken wijn en bekeken elkaars foto's. Toen stonden zij daar opeens.

Drie jongens, op weg om echte mannen te worden, met een biertje in de hand en een tekort aan aandacht. 'Goedenavond dames.' De knapste opereerde op de voorgrond en z'n vrienden stonden er als schapen achter. Of hij even mee mocht kijken met de foto's. We zeiden nog nee. Speels keek hij mee over Esther haar schouder. Dat is het tweede aspect dat ik zo haat aan de kroeg. Men verstaat elkaar nooit. Of doet alsof men elkaar niet verstaat.

Hij stelde ons gehaaide vragen. Of Esther (modevakschool) hem kon uitleggen hoe een trend werd gezet. Of ik (redactie/productmanagement) hem kon uitleggen of er redacteuren werkten bij de Amsterdam Arena. Toen vertelde hij over zijn interesses. Paardrijden (hij hield vooral van buiten rijden, dat gevoel van echte vrijheid), theater (aan verschillende producties meegewerkt) en Italiaanse pakken (sja, het kost wat maar dan heb je ook wel iets heel moois). Daarna keek hij ons trots aan en vertelde nog wat over z'n eigen bedrijf. Accountant, interessant man. Vroeger was dat rekenwerk, maar tegenwoordig zóveel meer. (Maak me gek)

Ik had meteen eerlijk moeten zijn. 'Het spijt me, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om met jou te praten. Ik vind paarden onvoorspelbare beesten en je baan lijkt me echt vreselijk saai. Je zit vijf dagen per week in je stoffige kantoor en omdat je tegen de dertig loopt gebruik je het weekend om meisjes van twintig te versieren. Dus flikker alsjeblieft zo snel mogelijk op naar Italie.

In plaats daarvan knikte ik wat en lachte ik wat mee. Toen ze eindelijk weg waren zuchtten Esther en ik omdat vrijgezelle mannen zo hopeloos zijn en genoten we van onze tijd samen tot de volgende eikels erbij kwamen zitten. 'Hééé meiden, is het hier gezellig?!'

En dat is het derde aspect wat ik haat aan de kroeg. Volwassen mensen die zoveel hebben gedronken dat ze de boel bij elkaar brallen als een baby.


4 opmerkingen:

iDarkDesign zei

Ik moet je absoluut op alles gelijk geven! maar wel met een puntje hier en daar.
voornamelijk eigenlijk het "gezeur" van vrouwen dan mannen nooit innitiatief tonen! En doen ze dat wel, dan is het weer niet goed =p en als tweede punt, je doet lijken alsof alleen mannen dat zo doen, nou je hebt ze hoor. Van die vervelende lelijke dikke horken. Die opeens om je heen hangen als vliegen om een drol. Van die vieze naar bier of bessen stinkende wijven, die 2+2 nog niet eens begrijpen, maar zichzelf o-zo belangrijk en wijs vinden. brrrr, Hannah zullen we samen nog eens wat gaan drinken, dan bijten we wel een keer gewoon van ons af in plaats van de eeuwige aardigerd te zijn!

oja, ik ben blogverslaafd!

Froukiwi zei

Wauw Kaneel! Een verhaal met een zeer hoge Phileine-factor. Go girl!

Kaneel zei

Hij was niet lelijk

TB zei

Oplossing : ga niet meer naar de kroeg !!!
:p BodPa