26.8.06

Werkpaarden

Om met M. te spreken; ik ben een werkpaardje geworden. De tijden van lekker lang in bed liggen en overdag op het terras zitten zijn voorbij. Laat staan de tijden van toeren in de Golf, liggen in het gras en gebruind worden door de Franse zon. Drie weken ben ik nu aan het werk op de redactie van Eigen Huis & Tuin. Ik had me geen leukere stage kunnen wensen. Wel is het vreemd om opeens een 'fulltimer' te zijn. Met z'n allen die spits in 's ochtends en om half zeven weer terug. Op zaterdag trek ik dan ook nog eens die prachtige en reusachtige knalgele polo aan om in 's werelds grootste Zweedse meubelhuis te werken. Opeens begrijp ik ook waarom het altijd zo druk is op koopavonden en waarom mensen zo houden van winkelen op zondag. Dat zijn de werkpaarden onder ons.

1 opmerking:

Mariek(e) zei

Beste Kaneel,

Je weet ongetwijfeld al dat je een groot schrijfster bent. Toch wou ik even melden dat ik, 'biologisch', groot fan van je weblog geworden ben. Echt, hartstikke leuk!

Aansluitend bij je stukje: Ik vind het hoogst irritant dat VUTtend Nederland al het brood heeft gekocht tegen de tijd dat wij werkpaarden (moe en op het karretje leunend) in de supermarkt komen. Maar dit terzijde.