24.2.08

Hobby's

Vandaag was zo'n onverwachte erg leuke zaterdag, waarbij ik met mijn lunchvriendin L. even langs ging bij stressvriendin L. (de stress is normaalgesproken niet kenmerkend voor haar, maar ze moet dinsdag haar scriptie inleveren- vandaar) langsging en we besloten met elkaar te eten. Bij mij. Kaasfondue. Ik zorgde voor het stokbrood, de bakjes komkommer, wortel en druiven en een pan vol kaas, bouillon en witte wijn.

De tafel had ik uiteraard leuk gedekt en L. en L. bewonderden mijn roze primula's die ik in een oud wijnkistje heb geplant, de bollen op pot (rode tulpen) en tot slot het bakblik met het toetje van de dag ervoor: een zelfgemaakt kwarktaartje met cruesli Balans en diepvriesframbozen. Op dat momenten beseften L. en L. en ik dat het maar goed is dat ik geen internetdater ben. Welke man zou verder klikken na het lezen van mijn profiel? 'Kaneel, 24 jaar. Hobby's: schrijven, lezen, breien, haken, naaien, koken, bakken, plantenverzorging'. Nobody. Ben ik even blij dat ik redelijk goed ben in het ontmoeten van mannen in de echte wereld en zo af en toe een indruk op ze maken. En dat met deze hobby's. Ik mag mijn handjes dichtknijpen.

3 opmerkingen:

Froukiwi zei

Hoeraaa, wat een heerlijke blog-rush!

Ik heb me ooit wel eens aan iemand voorgesteld met de opmerking dat tuinieren een hobby van me is. Daarna bedacht ik me dat zoiets inderdaad niet echt fris en fruitig overkomt. Maar lang leve de huiselijke hobby's!

Enneh... wie is die mysterieuze Francien??

Anoniem zei

Kaneel,
Je kent me niet, maar ik ben een 'oude belg' die toevallig op je blog ben terechtgekomen. Ik hoop dat je dit leest. Je hebt een geweldige schrijfstijl. Ik heb genoten van je kleine avontuurtjes, korte verhalen, je beslommeringen en je vrolijke bescheidenheid. Wil je in overweging nemen om een boek te schrijven, of ben je misschien al aan dat avontuur begonnen?
Patrick.

Marielle Habraken zei

Hihi, ik kwam op je blog omdat ik ook 'Een zomerzotheid' als 1 van mijn favoriete films heb. En 'Rent-a-friend' vond ik ook geweldig leuk. Én ik brei (af en toe - zie mijn blog) en hou van kaasfondue. Zou het een boogschutter-ding zijn?

Groeten van nog zo'n onbemiddelbare internetdater :-P Suffe hobbies RULE! :-D