23.1.04

Brief aan Oom Govert

Beste 'oude' meneer Harmsen,

Het spijt me. Het spijt me zo. Het spijt me dat ik in die goeie ouwe tijd dat u nog meespeelde in mijn lievelingssoap wel eens over u heb geroddeld. Ik vond u maar een saaie vent, en heb eerlijk gezegd, hoewel dat toen met Henny best moeilijk voor u was, nooit echt veel empathie voor u gevoeld.

Nu, nu u weg bent, is alles anders. De 'nieuwe' meneer Harmsen is helemaal niet aardig. Hij kijkt altijd chagereinig, hij liegt dat hij een wereldreis gemaakt heeft en vervalst zelfs ongegeneerd tickets. Bovendien is hij nogal gesteld op luxe; in de Rozenboom laat hij zich dagelijks op zijn wenken bedienen en goedkope wijnen drinkt hij niet.

U stond altijd voor iedereen klaar. U bakte altijd appeltaarten. U hing niet eeuwig en altijd in de Rozenboom rond, maar hoorde bij het meubilair van uw eigen keukentje.

U bent voor mij de echte Oom Govert. U en niemand anders.

-Kaneel.

Geen opmerkingen: