22.1.04

Verbod

Jean Paul Gaultier is het meest heerlijke mannenluchtje dat ik ken. Ik heb er goede herinneringen aan en nog steeds kan ik het niet weerstaan. Als ik het ruik stokt m'n adem in m'n keel, beginnen m'n knieƫn te knikken en kan ik niet meer nadenken.

Stond ik dus vanmiddag met m'n moeder in de koopjeshoek van IKEA, ruik ik een vleugje van die goddelijke, onweerstaanbare geur, die meteen beelden van de knapste, lekkerste en stoerste mannen bij me oproept, dus ik draai me heel voorzichtig om, staat daar een kaal mannetje van een jaar of veertig.

Dat vind ik dus gewoon niet kunnen. En daarom verbied ik elke onaantrekkelijke man die bovendien ouder is dan een jaar of dertig vanaf nu nog zoveel lef te hebben om ooit nog Jean Paul te gebruiken. Ik ben daar maar gewoon even heel eerlijk in.

Geen opmerkingen: