21.1.04

Pizzaboys en kruidvatgirls

Winkeliers lijken tegenwoordig steeds meer op marktkooplui. Eergisteren. Pizza hut. Moos bestelt een slice pizza. 'Colaatje erbij doen?' vraagt de pizzaboy. Moos bedankt. Ze lust niet eens cola. 'Een ander flesje erbij doen?' 'Maken we er een menuutje van'. Moos schudt haar hoofd, ze heeft 2,50 in haar hand, ze wil gewoon een stukje pizza eten. We rollen met onze ogen. Die jongen slaat dóór. Ze WIL geen cola.
Vandaag. Kruidvat. Ik wacht tot de Kruidvatgirl alles heeft gescand. Wijst ze naar de shampoo. 'Deze is 3 halen 1 betalen hoor'. 'Weet ik', zeg ik. 'Wil je er niet nog even twee bijpakken', vraagt ze. 'Tis op den duur goedkoper hoor'. 'Snap ik', zeg ik, 'maar bedankt'. 'Zeker weten?' vraag ze nog. 'Zeker weten' zeg ik, klaar om te pinnen. Zegt ze 'Ja shampoo heb je straks toch ook weer nodig'. Alsof ik heb gezegd dat ik voor de rest van m'n leven met deze fles wil blijven doen.

GEK word je er van.

Geen opmerkingen: