22.1.04

Robbie & Madelief

Fje leerde ik kennen op de middelbare school. Een jaar of vier geleden. We zaten bij elkaar op toneel en hoewel we niet in dezelfde klas zaten deden we wel tegelijk examen. We werden al snel goede vriendinnetjes. Zij noemde mij Madelief, naar het boek van Guus Kuijer, ik noemde haar Robbie. We waren zestien. We slaagden allebei. Fje ging in Enschede studeren en wonen. Belachelijk ver maar ik had me er bij neer te leggen. Ik bleef hier. De afgelopen twee jaar bleven we elkaar schrijven en soms belden we, en als we elkaar zagen waren we nog steeds Robbie & Madelief, maar we zagen elkaar zo weinig...

En nu, hebben we een soort opleving! We weten niet waar het opeens vandaan komt. We hebben elkaar deze maand zowaar al vier keer gezien, we mailen elkaar elke dag en vanavond als ze bij haar ouders is belt ze me. Daar ben ik nog steeds 'voordeelnummer'. Heerlijk.

Geen opmerkingen: