16.2.04

Boeiende Bijbanen

Vanavond weer lekker vier uur aan de telefoon gehangen voor het tweede baantje dat ik sinds kort heb. Naast het werken in 't restaurant werk ik nu ook op een callcenter in Utrecht. Daar hoef ik niets te verkopen maar stel ik reuze interessante vragen over televisie kijken, Internet, Citroën dealers en ga zo maar door. Elke avond tegenzin; je moet vijf uur al iets gegeten hebben, je komt aan terwijl net iedereen druk naar huis aan het gaan is en bent ontrouw aan GTST. Toch valt het altijd mee. Een goede sfeer, gezellige mensen aan de lijn en de nodige koffie en thee die worden rond gebracht zijn hiervan de geheime ingrediënten.

De top 3 belevenissen van vanavond:

1) Een Amsterdamse student (wiens naam en gegevens ik helaas geheim moet houden omdat hem beloofd is dat deze uiterst betrouwbaar worden verwerkt en hij geheel anoniem blijft) die mij vertelde dat hij en zijn huisgenoot twee enorm geëmancipeerde mannen waren die samen naar de markt gingen. Waarmee hij aangaf dat hij dus gedeeltelijk zelf verantwoordelijk was voor de dagelijkse boodschappen in zijn huishouden; de wereld vent.

2) Een weduwe van 82 jaar die ik kon overtuigen dat zij écht niet te oud was om mee te doen aan een onderzoekje en uiteindelijk razend enthousiast was toen ik haar vroeg lid te worden van ons panel, waarmee ik dat oudje een enerverende dag bezorgde.

3) Een bejaard vrouwtje dat piepte dat ze helemaal niet goed was en naar eigen zeggen koorts had die ik adviseerde onder de wol te kruipen en de telefoon niet meer op te nemen, waarop ze me bedankte voor mijn raadzame advies en beloofde dit op te volgen; de schat.

Meer fascinerende ervaringen op de werkvloer leest u een volgende keer.

Geen opmerkingen: