22.2.04

Doorgewinterde babysitter

Vanavond is maar weer eens bewezen dat een mobiele telefoon anno 2004 onmisbaar is in welke situatie dan ook. Ik paste op Ole, een jongetje van negen maanden oud en hij kon maar niet in slaap komen. Nu wordt hij erg rustig van het muziekdoosje dat boven zijn ledikantje hangt en dat zoete deuntje loopt dus net af op het moment dat hij bijna in dromenland is. Ik, zittend in de schommelstoel in het hoekje van zijn kamer merk dat Ole, die op mijn schoot ligt, weer begint te huilen en als doorgewinterde babysitter haal ik onmiddellijk m'n mobiel tevoorschijn. Ik zoek de mooiste polyfone ringtone op die ik heb en op deze lieflijke melodie is hij uiteindelijk in slaap gevallen waarop ik hem in zijn bedje kon leggen en naar beneden kon sluipen. Wat ben ik toch een innovatieve oppas.

Geen opmerkingen: