27.4.04

Koninginnedag

Het is weer zover. Je voert een leuk gesprek met iemand en dan wordt je gevraagd 'wat ga je eigenlijk met Koninginnedag doehoen?!' En dan wordt er vervolgens gedaan alsof Koninginnedag de gezelligste dag van het jaar is. Vroeger had de dag nog wel z'n charme. Ik versierde de spaken van m'n fiets met crêpepapier en at een oranje tompouce. Sommige kinderen gingen vroeg de deur uit om hun verrotte speelgoed uit te stallen op een kleedje maar hier heb ik nooit wat voor gevoeld. Ook nu nog kom ik het liefst de straat niet op. Laat staan dat ik Amsterdam intrek om op straat plat gewalsd te worden door dronken mensen met oranje hoeden op en lauw bier in hun hand. Om deze reden ga ik aankomende vrijdag lekker werken op het terras van de dierentuin. Ik hoop zo min mogelijk geschminkte gezichten, oranje linten in haren en Heineken hoeden te zien. En wie het waagt te hossen, te brullen of te joelen wordt niet aan tafel bediend.

Geen opmerkingen: