23.4.04

Opstartproblemen

Het moest er een keer van komen. Onoplettende, gehaaste, onuitgeslapen meisjes vragen er om. Ja, heel erg rot voor me: vanmorgen met m'n duffe hoofd in de verkeerde trein gestapt. Het plan was om acht uur vanaf Utrecht naar Amsterdam te vertrekken. Wegens een moeizame start had ik al snel in de gaten dat het de trein van kwart over acht ging worden. Op het laatste nippertje kom ik als een gek de roltrap af stormen, zie op spoor zeven een trein staan en spring er in. De trein zet zich in beweging. Minutenlang heb ik niets door. Ik leun wat tegen het raam en kijk naar buiten. Dan passeren we Woerden. Dit moet een omleiding zijn, denk ik nog.

Langzaam begint het tot me door te dringen. Ik zit in de trein naar Den Haag. Boosheid en gene overmeesteren me. Ik probeer mijn medereizigers hiervan echter niets te laten merken. Eenmaal gearriveerd op Den Haag Centraal zie ik in dat ik de pijnlijke situatie moet accepteren. Ik koop een croissantje voor mezelf en loop quasi onverschillig naar spoor tien waar ik de trein naar Haarlem neem. Te Haarlem reis ik vervolgens af naar Amsterdam. Rond tienen arriveer ik op school.

Geen opmerkingen: