22.4.04

De kamer van Kiek

Kiek is mijn oudste zus. Ze is negen jaar ouder dan ik, woont in een ontzettend leuk huis en verdient geld met schrijven. Ik bel haar omdat ik me klote voel en dan zegt ze 'kom hierheen!'. Ik doe boodschappen om m'n lievelingsrecept (tortilla's met kip in tomatensaus, room en feta uit de oven) samen met haar in elkaar te kunnen draaien en bij de Edah kopen we wijn en gekleurde gerbera's. We kletsen, koken, kijken ons soapie, drinken koffie en kletsen nog meer.

Ik voel me al minder klote maar toch landt rond een uur of negen de grote huilbui. Kiek zet drie liter kaneelthee en we nestelen ons met de katten (ja, dat lees je goed) op haar werk/chill/logeerkamer. We praten, ik huil en we drinken thee. Na deze sessie voel ik me stukken beter en uiteindelijk gaan we pas om twee uur naar bed. Ik mag in de leukste kamer van het huis slapen. De ene muur is groen en de andere lichtroze. De kozijnen zijn mintgroen. Op de lichtroze zitten vlindertjes geprikt en voor het raam staat Kieks bureau met haar Mac. In het midden van de kamer lig ik, onder het dekbed met lieveheersbeestjes. Als ik wakker word komen de katten me even gedag zeggen en krijg ik koffie van Kiek.

Wat moet je zonder grote zus?

Geen opmerkingen: