28.6.04

Ria, Corrie en Keessie

De zonnebank hier op de hoek is zo'n plaats waar ik sporadisch kom en waar ik dan het liefst zo kort mogelijk verblijf. Eén keer kwam ik tijdens de zonnebank spits. Meer dan een half moest ik wachten op de rode sofa. Verveeld bladerde ik wat in een ELLE die ik al kende en luisterde de gesprekken aan de bar af. Ria, de donkerbruine zonnebank bazin babbelde wat met haar vaste klanten en slurpte wat koffie weg. Ze probeerde mij na afloop ook nog te strikken voor een bakkie maar ik mompelde dat ik er vandoor moest. Vanmorgen kwam ik op een goed tijdstip en kon ik meteen zonnen. Alleen Corrie zat aan de bar. Twee schilders waren bezig met het binnenwerk. De ene dolde wat met Corrie en ze keek zeer verliefd toen hij in haar zij prikte voordat hij z'n kwast weer oppakte. 'Keessie toch', zei ze. 'Corrie meissie', zei Keessie en lachte nog wat. Toen mocht ik cabine vier in en ik lachte naar Corrie toen ik haar passeerde. Haar verliefde gezicht verdween en ze keek me boos aan. Zo van 'ik vind Kees heus niet leuk.' Gelukkig gaf Ria me een knipoog waarmee ze aangaf dat we allemaal weten hoe het zit tussen Cor en Kees. Misschien is dit de eerste stap tussen een hechte vriendschap tussen mij en donkerbruine Ria. Misschien zit ik vanaf vandaag elke dag met haar te babbelen aan de bar. Je weet het niet.

Geen opmerkingen: