14.6.04

Wanneer doet men dat?

Er zijn van die dingen die altijd lijken te gebeuren als jij het niet ziet. Ja strepen op de snelweg die schilderen ze 's nachts, dat weet ik. Maar neem die letters op de Jaarbeurs. Bijna elke dag is er wel een ander beursje gepland. En in grote witte letters kan iedereen dan lezen wat er gaande is. En soms als ik er langs loop of rijd dan is de gevel tijdelijk blanco. Maar dan moeten ze er toch echt door iemand afgehaald zijn. Hoe? Op een ladder? Met kraanwagens? En wanneer gebeurt dat dan? Ik check de Jaarbeurs op geregeld op zeer verscheidene tijdstippen maar heb het nog nooit kunnen ontdekken. En nu net bijvoorbeeld loop ik naar m'n kamer is de hele straat versierd met oranje vlaggetjes. Waarom gebeurt dat nu net als ik even bij iemand anders ben gaan eten? En wie was er in zo'n jolige bui? De buurman op de hoek? Of was het een afspraak, dat iedereen die in een bovenwoning woont om klokslacht half acht bij het raam stond om de vlaggenlijnen te bevestigen? En waren er dan op straat een paar mannen of vrouwen die de boel coordineerden? En ging daarna iedereen z'n eigen gangetje weer of dronken ze met elkaar een biertje op straat?

Geen opmerkingen: