27.9.04

Zó, wat ben jij knap zeg

Donderdag ging ik uit eten met een groepje mensen dat ik pas ken en een van de meisjes zag me op het station en zei 'hoi Kaneel, wat ben je mooi'. Zaterdag sprak ik op het werk een Joodse vrouw. Ze had twee dochterjes en had het drukke Amsterdam verruild voor een dagje dierentuin. Toen ze vertrok zei ze 'ik ben blij dat ik je gesproken heb, ik voel me nu veel beter.' Complimentjes zijn fijn, ook van mensen die je niet kent.

De wereld zou veel leuker zijn als we wat complimenteuzer naar elkaar toe worden. Dat je een treincoupé binnenkomt, gaat zitten en tegen de jongen tegenover je zegt 'zó, wat ben jij knap zeg.' En tegen het meisje die op dezelfde metro als jou wacht 'wat heb jij ontzettend leuke laarzen aan.' Dat je gewoon eens aanbelt bij je buurjongen en zegt 'dat schilderij wat jij aan de muur hebt hangen vind ik echt super.' 'wat heb jij mooie krullen', 'wat lach jij leuk' 'waar heb je die tas gekocht', 'wat ruik jij lekker', 'wat een leuk kindje heb jij.' Zulke dingen kun je dan bijvoorbeeld zeggen.

Amen.


1 opmerking:

Anoniem zei

Amen moeder Kaneel! Ik sta geheel achter u en zal u helpen de boodschap aan dit nuchtere volk te verkondigen.
moos