21.12.04

Daar zit een luchtje aan

SUN ruikt naar zon. Naar zomer. Naar bruine buiken en teenslippers. Naar blond haar en douchen in het blauwe gebouw. Naar de cd van Dido en slapen op het gras. Naar wijn op het terras, naar hangen in de bar. Naar mij, naar ons, naar Frankrijk. Het luchtje past niet bij de kou van nu. Niet bij m'n winterjas en dikke sjaal. Toch wilde ik het weer eens een dagje ruiken.

BOEM, PATS toen viel het flesje kapot. Zomaar op perron 7. Ik wilde gewoon iets uit m'n tas pakken. Penseel en ik schrokken. Het dopje rolde een stukje weg. De rest lag in honderd stukjes op de stenen. Mensen keken. En sommige haalden hun heus tevoorschijn uit hun sjaal. Om nog even stiekem en even snel aan de zomer te ruiken.


1 opmerking:

iDarkDesign zei

Je zult het niet geloven maar;

Ik stond me vanmorgen aan te kleden nadat ik lekker gedouched had. en in de badkamer vond ik opeens nog een aantal test flesjes ('die krijg je alleen als je wat koopt' flesjes) dus ik deed een blinde greep in de flesjes, trek de dop eraf waardoor ik het flesje zo *FLOEP* uit m'n handen laat glijden. Ik buk voorover om het buisje (want dat is het meer) op te pakken als ik opeens zie wat er op het flesje staat: Sun for men

nu ruikt mijn badkamer helemaal naar Sun...

iDD