12.1.05

Goeie Broek

Laatst kocht ik een spijkerbroek bij Hennes. Niet zo een waarvan je denkt dat je hem het liefst nooit meer zou uitdoen maar zo een die relatief-niet-al-te-duur-en-best-leuk-is. Dat doe ik wel vaker. Na een maand spijt. Omdat hij toch niet helemaal mooi is gemaakt en na een aantal keer wassen om je kont slobbert. Die ene leuke jongen in m'n leven zag het er al weer van komen. Breng dat ding terug Kaneel, zei hij. En koop een goeie broek. Ik dacht na en zei oke.

En zo begon vandaag de jacht naar een Goeie Broek. Ik belandde in een gezellig zaakje met veel dure broeken en kleren. Het verkoopmeisje was klein en had een grappig Thais accent. Samen met Froukje hielp ze me mee. Tientallen broeken werden uit de kast getrokken. Broeken die ik tot voorkort al te duur vond om naar te kijken. Er ging een wereld voor me open. Ik paste, draaide rondjes, wisselde m'n truitje voor een akelig mooi roze vestje van Dolce & Gabbana, zocht op m'n sokken een guitige riem uit, paste nog maar eens een andere broek, een andere washing, een iets kleiner maatje, en had uiteindelijk een broek om de billetjes waarvan ik dacht deze doe ik nooit meer uit.

't Is hem geworden. Een peperdure broek van Indian Rose. Strak om de kont en bovenbenen, mooi wijd aan de onderkant, een aantal leuke accentjes, leuk met laarzen, in de zomer leuk met slippers. De modepolitie was het volledig met me eens; dit is een Goeie Broek.


2 opmerkingen:

Froukiwi zei

Chickieee! Vet Goeie Broek. You rule.

Anoniem zei

Ik was laatst In H'sum en ik kocht me daar toch een dure rok.... Maar het voelt zo goed he? Om iets te kopen wat je nou echt goed staat! Het was een rib uit mijn lijf (net als toen ik gisteren naar de snackbar ging) maar ik had echt een voldaan gevoel! deze rok wordt bij elke speciale gelegeheid uit de kast getrokken!