23.1.05

Vies

Erwtensoep vind ik heel erg vies, ik heb het altijd vies gevonden. Die breierige pap van erwten vind ik heel erg vies en dat die rookworst dan altijd naar die erwten smaakt dat vind ik ook heel erg vies. Wat ik nog viezer vind is, wanneer (op mijn werk), iemand (de kok), de pan met erwtensoep aan het einde van de dag in de gootsteen gooit en dat de soep (die brei) dan langzaam wegspoelt, maar de wat grovere erwten en de stukjes worst dan blijven liggen en dat er dan een goed moment komt dat iemand (ik bijvoorbeeld) dat eruit moet halen. Dat vind ik echt heel erg vies. Maar het allerviest vind ik de stukjes erwtensoep die blijven hangen op het rooster in de spoelmachine zelf. Het rooster is er natuurlijk voor dat de machine niet verstopt raakt maar ik vind het echt heel supervies om dat rooster schoon te spoelen. De zijkanten zijn over het algemeen het meest besmeurd en vormen een soort groenachtige koek met stukjes opgedroogde erwt erin.

1 opmerking:

Esther zei

De enige lekkere erwtensoep is die van mijn oma! Maar die gaat dan ook niet door putjes en roostertjes..