25.11.05


Zussenraad

Het is noodweer en mensen balen daarvan. Ze worden nat, ze worden koud, ze moeten weg maar ze willen niet. Paraplu's waaien kapot en liggen op straat of zijn demonstratief in een prullenbak geduwd. Bejaarden zitten binnen en durven de deur niet uit voor een brood of pak koffie. De treinen rijden niet. Tenminste, dat neem ik aan. Daarom skip ik mijn college in Amsterdam. Daarom zit ik hier binnen, onder het dichtgesneeuwde schuine raam. Ok kwam lunchen. Ze stond natgesneeuwd voor de deur. Ze legde haar kleren op de verwarming en trok mijn trainingsbroek en sokken aan. Daarna aten we vegatarische pizzaatjes van Bakker Bart en om af te zoeten een roombroodje. Zij was degene die me overhaalde niet naar school te gaan. Zonde van de dag als je bevroren en chagrijnig op het station staat te wachten. Ze heeft gelijk. Zussen zijn verstandig. En leuk en lief en handig.

Geen opmerkingen: