27.11.05

Snelle leerling

Als ik bij M. slaap na een wilde zaterdagnacht gaan we op de wat grauwere zondagmiddag meestal naar de enige echte eigen Hooglandse videotheek; MMstore, alwaar we twee dvd's huren. Dit ritje combineren we altijd met een stiekem lesje autorijden op de parallelweg Bunschoterstraat waarbij M. mijn streng doch rechtvaardige rij-instructeur speelt. En dat doet hij zeer goed. Al moet ik erbij zeggen dat ik ook een snelle leerling ben. Maar even terug naar de videotheek. Ik denk dat MM staat voor Moeilijk en Moeizaam. Of Megadom en Megadik. Of Master Maloot. Zoiets moet het zijn.

De eigenaresse moet een beetje achterin de rij gestaan hebben bij het uitdelen van de hersentjes. Ze heeft namelijk iets bedacht. Voor 15 munten kan je een gratis dvd huren. Leuk initatief! M. verzamelt de grijze plastic munten in zijn oude trambel. Zo nu en dan wisselen we ze in. De eerste keer telde ik er 15 uit op de toonbank. Na drie keer tellen zij ze dat het goed was. Ik glimlachde op mijn liefst. Die neiging heb ik nu eenmaal bij dat soort mensen. Ze nam de munten in en gaf me er vervolgens trots één terug. Dat snapte ik niet helemaal maar vond ik best aardig.

Toen we de keer daarop 14 munten aan de simpele vrouw overhandigde keek ze moeilijk. Ze checkte haar eigen bord waarop stond dat het er toch echt 15 moesten zijn. Ik legde haar uit dat we de munt voor de gratis film er maar alvast vanaf hadden getrokken. Dat was even pittig. Toch gaat ze vooruit. Toen we er vanmiddag weer 14 voor haar neus neerlegden telde ze ze in haar hand en zei: ''perfect!'' . Nog zo'n snelle leerling.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Doet ze goed.

Voor zo'n pietluttige korting geeft ze jou het gevoel dat je een schitterende deal sluit, door haar 'voor de gek te houden'. En genieten dat je doet. Uitstekende klantenbinding.

Froukiwi zei

Beste Anonymous. Ik geloof dat je de essentie van Kaneel d'r schrijfsel nog niet helemaal hebt begrepen.

Werk jij soms bij de MM Store?