31.5.04

Concentratieproblemen

Morgen tentamen. Organisatiekunde, informatiekunde en communicatie. Ja, het is exact zo saai als het klinkt. Ik heb gelukkig niet vaak tentamens, maar als het dan weer eens zover is herinner ik me weer hoe weinig ik er van houd. Misschien is het boek dat we moeten lezen voor organisatiekunde leuk voor aankomend managementgoeroe's, maar mij verveelt het al snel. Vorige week de weekendplanning drastisch omgegooid om veel en goed te kunnen leren. Goede voornemens (vroeg opstaan, telefoon uit, oefententamens maken) was ik echter al snel vergeten. Gistermiddag stond er een verjaardag op de planning. Vantevoren besloot ik vroeg op te staan om 's morgens nog het een en ander de hersentjes in te rammen, en rond etenstijd weer naar huis terug te keren om nog even lekker met de neus in de boeken te duiken, maar de dag begon met een uitgebreid ontbijt in de tuin en eindigde met koffie en chocoladespritsen voor de buis. Nu is het maandagmiddag en rollen m'n ogen ongeinteresseerd over de saaie letters. Fluxmatige, incrementele en transformationele veranderingen, verticale achterwaartse integratie, verticale voorwaartse integratie en horizontale integratie of parallellisatie. En dan zul je zien weet ik eens een paar begrippen en dan gaan die mieterige meerkeuzevragen over structurele inertie, bedreigde expertise en corporate raindance. Ik denk dat ik goudsmit word. Of bakker.

Geen opmerkingen: