13.11.04

Nachtmerrie

Hoog Catharijne Utrecht staat zonder twijfel in de Top Tien Lelijkste Plekken Ter Wereld. Soms móet ik er doorheen. En daar ga ik dan. Ik sluit me volledig af van het hele winkelgebeuren. Met muziek in de oren baan ik me een weg door de menigte en werp vooral geen blikken in de etalages en snackgelegenheden met haar kansloze personeel en misselijkmakende verlichting.

Soms droom ik dat ik er werk. Fulltime. Met een glimmend voorhoofd van de frituur en een zwetende bovenlip sta ik dan in zo'n lelijke felgekleurde polo 'gezonde' patat te bakken bij Bram Ladage. Compleet doof van alle Hoog Katrijnse herrie en afgepeigerd door het hoge tempo dat ik er in dien te houden van m'n pokdalige baas en m'n akelig domme collega's.

Een bijna net zo vreselijke nachtmerrie is dat ik bij de buren van Bram werk; de Sap Express. Je zou me moeten zien staan. Op dat akelige hoekje richting de Hennes. In het volle TL-licht. En dan in m'n pauze breng ik vijftien vrije minuten door op zo'n zielig opklapstoeltje een halve meter verderop.

Hoe heerlijk om dan wakker te worden.


Geen opmerkingen: