27.2.06

Leuk bezoek

Op school volg ik nu het vak bureauredactie tv. In koppels doen we redactiewerk voor een groot televisie en filmproducent. We zoeken mensen voor een nieuw televisieprogramma, dat voor de zomer in opname zal gaan. Soms valt het niet mee en vraag ik me af of we genoeg geschikte kandidaten zullen vinden. De eerste twee hebben we in ieder geval in the pocket en zaterdag fietsten Moos en ik naar de desbetreffende mannen toe voor een voorgesprek. Het zijn kunstenaars en toen ik daar zat, zo in dat immense anti-kraak pand en ik kon alles vragen wat ik wilde, toen besefte ik me dat dát het leukste is van redactiewerk voor televisie; je komt bij de mensen thuis. Mensen die je niet kent mag je opeens alles vragen. We hebben het gesprek opgenomen en hadden alle informatie die we wilden weten. Ik stond op, klopte de wiet die aan mijn map was blijven kleven eraf en smeerde hem weer.

Geen opmerkingen: