9.3.06

Blauwe badjas

De laatste tijd sta ik erg zonnig in het leven. Ik probeer tegenslagen van de positieve kant te bekijken. Daar geef ik natuurlijk graag een recent voorbeeldje van. Hier komt 'ie. Eindelijk had ik weer een 'vast' baantje in het verschiet. Gisteren was het zover. Ik mocht een middag proefdraaien in een cafe-restaurant in Amsterdam. Een paar uurtjes staan zwoegen voor rijke zakenlui. Thaise soep, 'Club sandwiches' en dubbele espresso's gebracht aan iets te dikke en iets te wijze mannen in pak. Netjes met twee woorden gepraat en veel geglimlacht.

Het ging me goed af maar voelde me niet echt Kaneel. De centen trokken me wel, maar een topjob; nee. Toch wel fijn dus zo'n proefdag. Het schept voor beiden partijen duidelijkheid. Voor de centen die ik heb verdiend vond ik vanmiddag een prachtige besteding. Een heerlijke badjas van Hema. Bijna tot de grond, lange mouwen, capuchon. Zo'n badjas waar ik al tijden van droom. De oude, van Zeeman, wit en met een driekwartsmouw heeft me jarenlang trouwe dienst bewezen. Ik doe hem ook zeker niet de deur uit. Maar de blauwe badjas die ik vanmiddag scoorde gaat me zeker weten veel plezier bezorgen. Hulde aan de proefdag in Amsterdam!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hee Kaneel...
Wist niet dat jij zo druk aan het loggen was?!!
Leuk joh, ga ik zeker een keertje wat uitgebreider bekijken!