25.5.06

Kaneel en het bed

Mijn relatie met M's bed duurt iets korter dan mijn relatie met M. himself. We hebben al een hoop met elkaar meegemaakt, het bed en ik. Vroeger was ik nooit zo'n logeer-meisje. Ik hield er niet zo van. Waarom zou je na een dagje weg ook nog ergens anders willen slapen? Liever lag ik in mijn eigen beddekoets. Maar de relatie met dat bedje werd al minder toen ik die van M. leerde kennen. Wat me meteen opviel: hij was groot. Huge. Kingsize. En hij had zo'n hoog en rond hoofdeinde in de kleur van mijn lievelingshout. Na een paar nachten wist ik het al meteen; ik hield opeens heel erg van logeren. En natuurlijk kwam dat niet alleen door het bed. Maar een grote rol speelde het zeker in de omslag van mijn slaapgedrag.

De tijd die volgde was heerlijk. Een aantal scenario's waren het afgelopen jaar mogelijk. Bijvoorbeeld; M. en ik gingen tegelijkertijd naar bed, soms gooide hij me er met een boogje in. Twee: M. sliep al en ik kwam later op de avond naast hem liggen, negen van de tien keer met extreem koude voeten, wat hij dan persoonlijk weer minder vond. Drie: Ik kon de verleiding niet weerstaan en ging in zijn bed slapen in de weet dat hij er pas later bij zou komen. Scenario vier: ik sliep thuis, in mijn eigen bedje, wat soms heel fijn was, maar negen van de tien keer extreem saai.

Ook het opstaan heeft verschillende vormen gehad. In de weekends en op feestdagen deden we dat uiteraard samen. Soms moest ik er eerder uit dan M., wat iedere keer weer dramatisch was. Maar eerlijk geef ik toe; meestal gaat hij eerder, en dat is ook heus niet leuk voor M. Tegenwoordig ga ik iedere avond kingszize. En mag ik 'hem' ook mijn bed noemen. Mijn oude bedje heb ik tijdens de verhuizing gedoneerd aan de Kringloopwinkel. Spijt heb ik daar nog niet van gehad. Ik had het qua zowel bed als man niet beter kunnen treffen. Toch zal het vanavond even wennen zijn. M. moet ons bed een nachtje missen, en ik zal er dus alleen instappen en ook alleen weer uitgaan. Een geheel nieuwe ervaring met het bed; ik ben er klaar voor.

Geen opmerkingen: